DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
Minulost KAWASAKI

 



                                                                       
NĚCO MÁLO O MINULOSTI  STROJŮ KAWASAKI

1966_w1 Před více než čtyřiceti lety Kawasaki zahájilo sériovou výrobu motocyklů. První motocyklové motory byly vyvinuty na základě znalostí získaných vývojem a výrobou leteckých motorů. V průběhu let továrnu opustilo mnoho typů které pomáhaly formovat trh s motocykly a některé modely se staly doslova legendami. V roce 1996 byl vyroben desetimiliontý motocykl a motocykly Kawasaki se staly kultem pro široký okruh motocyklistů. Pojďme si projít historii Kawasaki v průběhu let ….

1952

ke- 1 Vývoj motocyklového motoru KE-1 byl dokončen. Trval od roku 1949, a v roce 1953 se rozběhla sériová výroba. Vzduchem chlazený jednoválcový čtyřtaktní motor s rozvodem OHV o objemu 148ccm dosahoval výkonu 4 PS při 4000 ot/min.

1955

kb-5 Rok 1955 odstartoval produkci motocyklových motorů KB-5. Vynikaly příznivým průběhem kroutícího momentu v nízkých a středních otáčkách a mekompromisním záběrem v otáčkách vyšších, což jim získalo oblibu u zákazníků. V průběhu následujících deseti let probíhaly na motoru KB-5 nepřetržité inovace a tvořil základ pro výrobu motocyklů objemové třídy 125 ccm. Ve stejném roce byl tento motor použit v modelu Meihatsu 125–500

meihatsu_125_deluxe V roce 1956 debutoval na světových trzích model Meihatsu 125 Deluxe, od roku 1957 s upraveným motorem KB-5A. V tomto roce bylo také poprvé použito logo Kawasaki na krytu motoru. Meihatsu 125 Deluxe dosáhl v soudobých testech maximální rychlosti 81.5 km/hod, což byl ve své kategorii rekod. V jiném testu dosáhl tento motocykl fenomenálního úspěchu, když ujel 50 000 km bez poruchy.

V roce 1960 byla dokončena výstavba továrny na výrobu motocyklů ve městě Kobe a do prodeje se dostal model Kawasaki 125 „New Ace"

 

Kawasaki 125 „New Ace"
kawasaki_125_new_ace1 kawasaki_125_new_ace2

 

1961

Byl zahájen prodej modelů Kawasaki Pet a Kawasaki 125B7. Motocykly vynikaly použitím nejmodernějších materiálů a designem s důrazem na křivky a zaoblené plochy.

 

kawasaki_pet_1961

Kawasaki Pet

 

1966_w1 V roce 1962 byl zahájen prodej modelu 125B8. Svým příznivým průběhem kroutícího momentu, tichým motorem a prvotřídní kvalitou si tento model vybudoval pozici jedničky mezi motocykly na běžné použití. V roce 1963 se model B8M zúčastnil motokrosového závodu v prefektuře Hyogo, kde dosáhl šestého místa. Tím byla zahájena celá řada úspěchů na sportovním poli.

Hrůzostrašný “Red-Tank Furore”

  • kawasaki_red_tank Závodní motokorosové speciály Kawasaki byly pověstné tím že vždy dokončily závod a tím dostály heslu závodního týmu “Kavasaki jsou silné stroje pro náročné okruhy ” Později na motokrosových závodech v prefektuře Fukui zvítězily stroje Kawasaki ve všech jízdách a v ostatních závodech zvítězily ve většině jízd. Výjimečné úspěchy strojů s rudou nádrží vysloužily strojům označení “Red-Tank Furore” (Hrůza s červenou nádrží)

1966

Úspěch modelu W1 (650ccm) na americkém trhu zajistil továrně Kawasaki vstup mezi světové výrobce motocyklů. Také byl zahájen prodej modelu A1 (250ccm), což byl první motocykl se vzduchem chlazeným dvoutaktním dvouválcovým motorem s rozvodem rotačním šoupátkem. Model A1 vynikal fenomenálním výkonem.

 

Kawasaki W1
kawasaki w1–1965 kawasaki_w1 1966_w1
Kawasaki A1  
1966_a1 250a1  

 

Pozoruhodné úspěchy v závodech Grand Prix

  • noteworthy_gp_racing_achievements V posledním závodu světového šampionátu FIM v roce 1966 dojel první závodní speciál Kawasaki ve třídě 125ccm, nazvaný KAC speciál na 7 a 8 místě, v celojaponském šammpinátu model A1R (250ccm) skončil na 2. místě, v roce 1967 na GP Singapur osadil tým s modelem A7R (350ccm) 1. a 2. místo a s ve třídě 250ccm A1R dojel 2. a 3. Na velké ceně Japonska model KA-2 s vodou chlazeným čtyřválcem 124ccm dosáhl 3. a 4 místa. Těmito úspěchy prokázal tým Kawasaki technologickou zručnost a kvalitu výrobků své mateřské továrny.

V roce 1968 byl uveden do prodeje model H1 Bronco, se vzduchem chlazeným dvoutaktním tříválcovým motorem o objemu 500 ccm. Maximální rychlostí přes 200 km/hod se stal nejrychlejším strojem své třídy.

 

Kawasaki H1
h1 h1_1

 

Rokem 1972 odstartoval zámořský prodej modelu Z1 (900ccm), tuzemská verze Z2 (750cm) byla zahájena hned následující rok. Tím se zrodila legenda „Power King“. Model Z1 měl vzduchem chlazený řadový čtyřválec s rozvodem DOHC a impozantní parametry, ne nadarmo se stal nejvýkonnějším motocyklem. Pětileté úsilí na vývoji prototypu s kódovým označením „New York Steak" znamenalo trefu do černého a přineslo neuvěřitelné úspěchy na domácích i světových trzích. V zámoří byl řadu let označován jako král motocyklů.

 

Kawasaki Z1 Super Four
kawasaki z1_jpg kawasaki z1_jpg

 

V roce 1977 začal prodej Z1-R o objemu 1000 ccm. Jednalo se o motocykl stylu Café Racer a pro svou elegancí získal v zámoří mnohá ocenění. Model Z1300 se na pultech obchodů objevil v roce 1978 a svým vodou chlazeným čtyřtaktním čtyřválcem s rozvodem DOHC o objemu 1300 ccm se stal největším japonským motocyklovým motorem. Byl představen na Motor show v Cologne.

 

Kawasaki Z1-R
1978-kawasaki-z1-r-and-z1-r-tc-2 1978-kawasaki-z1-r-and-z1-r-tc-2
1978-kawasaki-z1-r-and-z1-r-tc-2 1978-kawasaki-z1-r-and-z1-r-tc-2

 

O rok později byl představen model Z400FX. Měl vzduchem chlazený čtyřválcový čtyřtaktní motor s rozvodem DOHC o objemu 400 ccm a založil vlastně novou třídu – FX. Jeho předností byl prostorný rám, kompaktní motor a nekompromisní kvalita. Ve stejném roce byly představeny i modely Z750FX a Z250FT a těšily se vřelému přivítání od zákazníků. Pro americký trh byl vyvinut i první japonský stroj s pohonem zadního kola ozubeným řemenem – typ KZ440LTD. Stejného druhu pohonu využívaly i dva domácí modely, Z250LTD a Z400LTD, z roku 1983.

 

Kawasaki Z400FX
z400fx z400fx
Kawasaki KZ440LTD
kz440ltd.jpg kz440ltd_1

 

V roce 1980 byl zahájen export modelu Z1100GP. Jedná se o první typ se vstřikováním DFI (Direc Fuel Injection) a s chladičem oleje. Na světovém šampionátu silničních strojů v roce 1981 získal tovární tým Kawasaki prvenství počtvrté v řadě se strojem Kawasaki KR250. Tovární jezdec A. Mang získal titul ve třídách 250 i 350 ccm. V tom samém roce byl zahájen prodej motocyklu AR50 – prvního sportovního stroje o objemu 50 ccm. Také to byl první stroj ve své třídě s šestistupňovou převodovkou.

 

Kawasaki Z1100GP
z1100gp.jpg z1100gp_1
Kawasaki KR250
kr250.jpg kr250_1
Kawasaki AR50
ar50.jpg ar50_1

 

Rok 1982 přinesl model Z400GP – stroj pro japonský trh z modelové řady GP, dále pak Z1000R – což byl vlastně Z1000J vyráběný v limitované edicí jako připomínka vítězi MS superbiků z roku 1981 – Edieho Lawsona. Kapotáž byla převzata z vítězného stroje. Dalším prodávaným typem se stal GPZ1100, sportovní model se vstřikováním DFI a zavěšením kol Uni-Trak. Následující rok byly představeny jeho menší varianty GPZ750 a GPZ400.

Model Z750 Turbo byl představen v roce 1983 jako vrcholný typ vzduchem chlazených modelů a byl prvním supersportem s turbodmychadlem. Ve stejný rok byl novinářům v Monterey CA, představen i model GPZ900R, prodej prvních Ninjů byl zahájen o rok později.

 

Kawasaki Z750 Turbo
z750_turbo.jpg z750_turbo_1
Kawasaki GPZ900R „Ninja“
gpz900r.jpg gpz900r_1

 

Kawasaki Ninja motocyklem roku

  • Kawasaki GPZ900R – Ninja byl vybaven prvním vodou chlazeným, čtyřválcovým, 16-ti ventilovým motorem s rozvodem DOHC (max. výkon 115 PS) a lehkým kompaktním rámem. S maximální rychlostí přes 250 km/hod a zrychlením 0–100 km/hod za méně než 3 s přepsal mnohé kapitoly v knize motocyklových rekordů a vyšvihl se na pozici nejrychlejšího motocyklu světa. Hned první rok prodeje (1984) mu přinesl titul „Motocykl roku“. GPZ900R byl v průběhu let mnohokrát modernizován a výroba pokračuje až dodnes.

V roce 1984 byl zahájen prodej modelů Kawasaki 750 Vulcan – prvního typu s dvouválcem do V ve stylu amerických cruiserů a KR250 – repliky vítězného stroje ze světového šampionátu FIM. Rok na to byl na trh uveden Eliminator (900cc), sportovní cruiser s upraveným motorem z modelu Ninja, dále typ 250CS (Casual Sport) s jednoválcovým vodou chlazeným jednoválcem DOHC, lehké enduro KDX200 vybavené vzduchem chlazeným jednoválcem s novým systémem ventilů KIPS, řadu GP doplňuje model GPZ400R a FX400R uzavírá řadu supersportů.

 

Kawasaki Vulcan-750
vulcan-750.jpg vulcan-750_1
Kawasaki Eliminator-900
eliminator.jpg eliminator_1
Kawasaki FX400R
fx400r.jpg fx400r_1

 

Instantní bestseller

  • gpz400r_2 Skvělé brzdy, hliníkový rám, excelentní podvozek a originální vzhled stojí za neuvěřitelnou popularitou modelu GPZ400R. Stal se prodejním šlágrem hned po uvedení na trh a dlouhá léta si držel titul „nejlepší čtyřstovka".

 

Kawasaki GPZ400R
gpz400r.jpg gpz400r_1

 

V roce 1986 byl na trh uveden plně kapotovaný supersport GPX750R a o rok později jej následovaly menši typy GPX250R a GPX400R.

Modely nové řady ZXR – ZXR750 a ZXR400 byly uvedeny na trh v roce 1989. Tyto supersporty jsou vzhledově shodné se stroji na kterých závodí týmoví jezdci Kawasaki. Také byl na trh uveden model Zephyr (400ccm).

 

Kawasaki ZXR750
zxr750.jpg zxr750_1

 

Zephyr prodejním trhákem.

Navržen převážně mladými konstruktéry se Zephyr stává motocyklem, který se vrací zpět ke kořenům, ke klasickým strojům z počátku motorismu, ale s moderním vzhledem a technikou. Stává se předobrazem všech naháčů. Čtyřválcová vzduchem chlazená čtyřstovka udiví zátahem v nízkých a středních otáčkách, a přináší přesně to po čem zákazníci touží, v duchu hesla „Fun Riding“. Stejně tak modely Zephyr 750 a Zephyr 1000 v roce 1990 a 1992 způsobily podobný rozruch.

 

Kawasaki Zephyr 400ccm
zephyr400.jpg zephyr400_1
Kawasaki Zephyr 750 Kawasaki Zephyr 1000
zephyr750.jpg zephyr1000

 

Tvorba webových stránek na WebSnadno.cz  |  Nahlásit protiprávní obsah!  |   Mapa stránek